Request lagu "Menggapai Mimpi" di stesen-stesen radio



Untuk request, sila klik logo di bawah




[ Copy this | Start New | Full Size ] TAK DAPAT BUKA chatango ni?...cuba KLIK SINI

Pentas OIAM minggu kelima milik Esther

23 Mac 2009

Sumber : mStar

PENTAS One In A Million (OIAM) minggu lalu ternyata adalah milik `100 peratus' Elizabeth Applunius Chin @ Esther, 21. Tiada bantahan yang mempertikaikan kehebatannya dilontarkan.

Kelincahan Esther menari di pentas sehebat vokalnya yang mengasyikkan.

Peserta dari Kota Kinabalu itu membawakan lagu nyanyian artis lelaki, Maroon 5 bertajuk, "I won't go home without you".

Ternyata, dia enggan balik ke rumah tanpa menghiburkan semua yang hadir. Ternyata lagi, dialah penghibur dan yang paling penting, penyanyi terhebat malam itu.

Skirt hitamnya sendat pada tubuh badannya yang gebu. Namun, ia tidak sedikit pun membantutkan kelincahannya menari walaupun berkasut tumit tinggi. Dia seksi sekali.

Esther masih dapat ligat berpusing dan bertukar arah dalam sekelip mata. Menakjubkan! Impak itu amat dirasai seawal saat pertama persembahannya yang sangat bertenaga.

Jelingan mata manjanya berinteraksi dengan penonton turut meninggikan suhu `konsert'. Dia berkilau-kilauan dipanahi sinaran lampu neon. Dia laksana `bintang' yang menyinari malam Jumaat lalu.

Ketika para penonton sangat terhibur, dua juri tetap OIAM iaitu, penyanyi klasikal terkenal, Syafinaz Selamat dan penerbit merangkap komposer, Paul Moss selain juri undangan, Jay Jay pula kelihatan terpegun oleh `sajian muzikal' Esther.

Syafinaz sambil berseloroh berkata, "Persembahan Esther memang `kelakar'. Saya tidak sempat tulis kerana cukup terasa (persembahan memberangsangkannya).

"Dia terkinja-kinja... betul-betul fun (girang). Walaupun suara Esther sedikit `nipis', namun secara keseluruhannya, baik," ujarnya.

Pendapat Syafinaz turut dikongsi bersama Jay Jay dan Moss. Misalnya, Jay Jay menyifatkan terdapat faktor `wow' (daya tarikan) pada persembahan Esther yang mempunyai sebuah album berbahasa Kadazan-Dusun pada 2005.

Tambahnya, Esther ialah antara penyanyi yang sangat daring (berani) di samping merupakan penghibur berbakat.

Apa pula komen Esther sendiri?

Ester berkongsi rahsia kejayaannya iaitu, beliau bukan menghiburkan penonton sahaja, tetapi untuk seisi keluarga di kaca televisyen.

Selepas menghidangkan persembahan hambar pada minggu sebelumnya, kebangkitan semula Esther itu sekali gus membolehkannya memperolehi imuniti pada minggu lalu daripada para juri.

Diajukan soalan mengapa Esther dipilih dan bukannya Amylea serta rakannya yang turut bervokal bagus, Syafinaz menjawab:

"Amylea dan semua peserta lain mempamerkan persembahan vokal yang bagus... tetapi, semua dalam zon selesa dan tidak cuba sesuatu yang baru.

"Walaupun mereka dinasihatkan mempunyai genre tersendiri, kami (juri) harapkan mereka membuat sesuatu yang memeranjatkan," jelas pensyarah vokal salah sebuah universiti tempatan itu.
Seterusnya

BACA juga laporan www.budiey.com

0 komen:

Untuk mengundi Esther sila taip YES ESTHER dan hantar ke 33399.

  © 2008/2009 Esther Applunius™/TanakwaguKL™/Becky84sabah™/Ayuki™/Miz Ikizino3™/Christy_Benedict. Hakcipta Terpelihara. Blogger template Newspaper by Ourblogtemplates.com

Back to TOP